22 Ocak 2015 Perşembe

Ataol Behramoğlu - Sevgilimsin
























Alıntılar:

"Sevgilimsin, ak dislerini öpüyorum, aralarinda bir misra gizli
Dün geceki tamamlanmamis sevismeden "

*Sevgilimsin

"Ben bu yaz tadını biliyorum, terleyen aşkı
Terleyen kasıkları ve şakakları biliyorum."

*Yaz

"Paristi, hüzünlerden hüzün beğen"

*Paristi

Kitap:


Sevgilimsin, Ataol Behramoğlu’nun çok çok eski bir kitabı. Kitabın içinde 88-93 döneminde yazdığı şiirler var. Kitap kendi içinde üç şiir bölümden oluşuyor.Sevgilimsin, Kıbrıs Günlükleri ve Leningrad. Toplamda ise 20 tane şiir var. 47 sayfa ve Adam Yayınlarından çıkmış.

Benim üzerime çok vazife değildir Behramoğlu’nu eleştirmek. Keza benim yaşım kadar kitabı vardır belki. Fakat yine de yazmadan geçemeyeceğim bir iki şiir hariç çok sıkıcı bir kitap olmuş. Sanki yayınevi dayamış alnına silahı şu dönemde kitabın çıkması lazım bir şeyler yaz demiş. Ve kitap o şekilde raflarda yerini almış gibi. Kısacası beklentimin çok çok altında kalan vasat bir şiir kitabı sadece. Ya da şöyle diyebiliriz hüsni talil yapacak olursak. Benim Ataol Behramoğlu'ndan beklentim çok çok daha fazlaydı fakat kitap beni tatmin etmedi..

Kitabın arka kapağındaki tanıtım bölümünde Behramoğlu’nun şiirinde yeni bir aşama olduğunu belirtmişler. Belki de ondandır bu vasatlık bilmiyorum o kadarını.

Okumanızı pek tavsiye etmem.

Ataol Behramoğlu - Sevgilimsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder