2 Şubat 2015 Pazartesi

Frederic Beigbeder - Ecstasy Öyküleri

























Künye: 

Adı: Ecstasy Öyküleri        
Yazar: Frederic Beigbeder
Türü: Öykü
Yayınevi : Nokta Kitap
Sayfası: 74

Alıntılar:

“Tanımadığımız insanlara hayatımızı anlatmamız için neden bir hapa ihtiyacınız olsun ki? Bunun için edebiyat varken?”

“İnsan Bukowski’nin sözcükleriyle Baudelaire gibi düşünebilir mi?”

“Eğlence hayat gibidir: Tıpkı insanlar gibi doğar ve ölür. Doruk anları ve inişleri vardır. Acı ve tatlı yanları vardır. Tıpkı bizim gibi parlar ve toza toprağa karışır. Tıpkı bizim gibi eğlencenin de yarını yoktur.”

“Hayat bana şans tanır, bir iki sürpriz yapar sanıyordum. Sersem. Sürprizler zenginler içindir. Yoksulların hayatı tahmin edilebilir, peşin peşin anlatabilirsin ne yapacaklarını.”

“Unutulduğumu unutmak için içiyorum"

“Şimdiye kadar kimse benimle yaşlanmak istemedi. (Ben bile istemedim.) Hiç aşık olamadım, kimseye orgazm yaşatamadım, Aşk çok pahalı bir şey benim imkanlarım buna müsait değildi.”

Kitap:

Frederic Beigbeder’in kendileri bir Fransız yazar. İçerisinde 14 tane öykü var. Birisi kendi başlığında da dediği gibi “iğrenç”, gerçekten öyle. Okuyunca anlayacaksınız. En çok hoşuma giden ve alıntı yaptığım “Adam yerine konmak için ne yapmalı” isimli öykü. Gerçekten çok başarılı ve kendimi sorguladığım bir bölümdü.

Frederic Beigbeder ecstasynin (X hapı, aşk hapı) batı dünyasında kullanıldığı yıllarında yaratmış olduğu yaşam tarzını anlatıyor. –Ki bir zamanlar kendiside kullanıp bırakmıştır. Hatta yazılan yorumlarda bu hikayeleri o dönemde yazdığı belirtilmektedir. Ve kitabın uyarı bölümünde (-ki sunum bölümüdür aynı zamanda) yukarıda alıntılarda da kullandığım “Tanımadığımız insanlara hayatımızı anlatmamız için neden bir hapa ihtiyacınız olsun ki? Bunun için edebiyat varken?” satırları kitabın verdiği en önemli mesajdır bana göre.


Kitap bazen sadist, bazen erotik, bazen extasy etkili, bazen hayatın hemen içinde kırmızı ışıklarda beklemek gibi sıradan, bazen röntgenci, bazen sübyancı, bazen aşırı rahatsız edici, bazen aşırı rahatlatıcı..

Frederic Beigbeder - Ecstasy Öyküleri 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder