12 Eylül 2016 Pazartesi

Monolog I ( Tirad)

- ne dinliyorsun ibrahim sabah sabah.
+ tirad
- ne?
+ altay erkekli
- daha uzun cümleler lütfen.
+ altay erkekli - yalnızlık
- o da nesi?
+ duvarların içinde insanlar varmış kukla.
- benim gibi mi?
+ belki de.

- benimle paylaş, biliyorsun senden başkasıyla konuşmuyorum.
+ o zaman kendimle konuşmuş olmaz mıyım kukla.
- hayır öyle olmazsın. ben senin içinden çıkmış ikinci bir varlığım. senin iç sesin bana cevap veren şu an cevap veren kişi. benim var olma sebebim sensin biraz. benim yaratıcım sensin.
+ yaratıcı kelimesi çok tehlikeli. benim bildiğim yaratıcı hiç adil değil. ya ben de öyle olursam.
- olursam diye başlarsan cümleye olur. olmam de.
+ herkes her şey oluyor kukla.
- herkesleşme. bazen ötekileşmek iyidir. doğru kararlar vermeni sağlar.
+ kime göre doğru?
- doğruluğun kime göre olduğunu sorgularsan da bir yere gelemezsin. bir şeyi yaptığında senin vicdanın olur diyorsa, doğru odur.
+ vicdan mı?
- elbette.

+ her şeye cevap veriyorsun ama değişmiyor bazı şeyler kukla.
- her şey değişiyor sen değişmiyorsun asıl.
+ nasıl yani?
- saplanıp kalıyorsun ibrahim, bi bataklığa düşer gibi saplanıp kalıyorsun. sana uzatılan hiçbir eli kabul etmiyorsun. kendi kendini yakıyorsun. kapalı bi kutusun. izin vermiyorsun senin dışındakilerin sana müdahale etmesine. bırak biraz kendini.
+ olmuyor öyle kukla. ben istemez miyim sanıyorsun farklı şeyler yaşamayı. kendime söylediğim yalanlara inandım ben. neyin doğru neyin yalan olduğunu unuttum. herkes kıracakmış gibi geliyor, herkes aldatacak yine.
- senin sorunun sensin. başkalarına çamur atıp durma boş yere. sen zaten kafanda kurmuşsun bütün komplo teorilerini. gerçeklere karşı kapamışsın perdelerini. güneşin doğduğunu göremiyorsun. havayı hep gri sanıyorsun.
+ senin böyle olmaman gerekiyor kukla. beni onaylaman beni pohpohlaman gerekiyor. oysa sen beni bozup duruyorsun.
- laftan anlamıyorsun sen. ben senin iç sesin değilim. ben sen değilim ibrahim. kukla deyip duruyorsun ya bana. benim iplerim senin elinde değil.
+ dinlemeyeceğim hiçbir dediğini.
- biliyorum.

+ git artık kukla. ya da her ne boksan.
- gerçek yüzünü göstermeye başladın. insanlar seni kırıyor diye öfkeni başkalarından çıkarıyorsun. oysa sen de adın gibi biliyorsun hata yaptığını. kabul etmiyorsun ama biliyorsun.
+ saçmalıyorsun.

- pekala, diyelim ki saçmaladım, peki madem sen söyle. neden deli gibi özlerken gidip de kapısına söylemiyorsun.
+ özlemiyorum ben.
- neden üst üste sigara yakmaya başladın üç gündür.
+ stresten, iş yoğunluğu.
- neden affetmiyorsun.
+ affedecek bir şey yok.
- kendine söylediğin yalanlara inanıyorsun.
+ hayır, bunlar doğru olanlar.
- emin misin peki?
+ eminim kukla.

- ibrahim gönlünü put sanıp da kırdılar diye yapıyorsun bütün bunları.
+ o dizeyi cümle içinde ben kullanırım kusura bakma. beni, benim sevdiğim şiirlerle vuramazsın.
- sen konuşmasını da bilmezsin di mi?
+ kuklalığını bil.
- bana karşı koyamayacaksın ibrahim. şimdilik gidiyorum. fakat ibrahim bu derin bi tutku.

+ şerefsiz piç. siktir git.
- ..

ibrahim h. ataş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder